صفحه اصلی > بیانیه ها : بیانیه دبیر کمیته سیاسی جمعیت رزما در خصوص لایحه عفاف و حجاب

بیانیه دبیر کمیته سیاسی جمعیت رزما در خصوص لایحه عفاف و حجاب

بیانیه دبیر کمیته سیاسی جمعیت رزما در خصوص لایحه عفاف و حجاب 🔻:

بنام خدا

سلام علیکم؛

سران سه قوه بعد از گذشت مدتها و بروز تلاطم ها و نوسانات و فراز و نشیب ها در جامعه ، در خصوص موضوع مهم عفاف و حجاب رایزنی کردند.

در اینکه چرا امری مهم و واجبی شرعی  (به تعبیر رهبر انقلاب ) اینقدر در پیچ و خم دستگاههای فوق معطل میشود و بعضی  از سران قوا بدون توجه به حکم شرعی امام المسلمین ، برخوردی سخیف با ان میکنند که بگذریم ، حتی از رهبری بزرگوار هم جلوتر زده و بعد از ۴ دهه ، تازه یاد بررسی این واجب شرعی و واجب سیاسی افتاده اند.

قاضی القضات لایحه ای در ۱۵ بند آنهم با مواردی قابل تامل  ارائه میدهد و اصلا توجه به زمان و مکان و …ندارد که تداوم عدم توجه به اجرای قانون اقتدار را نه تنها از قوه قضائیه میگیرد بلکه سایر نیروها و قوا هم در آثار روانی این لایحه فشل و بدون اراده  میشوند و جامعه عمدا یا سهوا جولانگاه عده ای فرصت طلب میشود و آن  میشود که در جامعه مشاهده میکنیم. قاضی القضات میداند که با طرح این لایحه هم جامعه را دچار تنش کرده و هم قانون قبلی دیگر اجرا نمیشود و این یعنی بی قانونی.

این حرکت قاضی القضات دست فراجا را هم بسته و اختیار را از او گرفته و دست مجری  برای جاری ساختن  قانون را بسته و همه چیز را بهم ریخته و…بنظر شما این بلاتکلیفی یعنی چه و تداوم آن به نفع کیست؟

ازسوی دیگر صدر نشین سیاسی مجلس  هم در پیچش های سیاسی افتاده ، گاه پرونده ای شرعی را در میز خود میگذارد و طرح مسئله نمیکند ، گاه در نگاه سیاسی این امر مهم را از فوریت می اندازد و گاهی نگاهی فرهنگی به آن  دارد و  گاهی نیاز آنچنان احساساتی میشود که میگوید ؛  حرف مخالفان را هم باید شنید و افاضاتی  از این قبیل.انگار مردم از کره ماه آمده اند و در سرزمین رویاهای قالیباف  دین جدیدی که اعلام موجودیت شده را دارند تجربه  میکنند ،یا اصلا انقلابی اسلامی در این خطه اتفاق نیفتاده …ایشان  نمیداند یا…که امر مهم و حکم شرعی و سیاسی رهبر انقلاب را دارد حاشیه میزند  و واقعا براین رفتار نمی دانیم که چه توجیهی باید داشت. جالب آنست که مردم این رفتار ها را می بینند و خون دل میخورند که ،آیا بخاطر جلب ارایی نه چندان مهم  ، از اقلیتی که از قضا به وی و امثال وی هم در شهرستان ها رای نخواهند داد ،باید این همه سیاسی کاری کرد و شرع را فدای هدایتگری های سرویس های اطلاعاتی و خارجه نشین های بی وطن نمود ؟

و از همه مهمتر سکوت انقلابیون مجلس است که  نمیتوان برآن توجیهی آورد.

دراین میانه البته از آقای رییسی که برای رفع فساد و فقر و تبعیض آمده و صد البته که پاکدست و زحمتکش و خستگی ناپذیر است  ، انتظار بیشتری میرود که باتوجه به اینکه سالها در امر قضا بوده و دغدغه های فرهنگی نظام را میداند و ضرورت تدوین نظام جامع فرهنگی در برنامه هفتم را(باید درج میکرد ) و ۴ دهه معضلات اینچنینی را میداند  ؛ باید اهتمام بیشتری حداقل در برخورد هوشمندانه با این موضوع را در دستور کار خود قرار میداد.

قطعا آنچه که ما  در جامعه مشاهده میکنیم رییسی عزیز هم می بیند و راضی به این نقیصه نیست.اما در سیاست، هدف به صلاح باز آوردن مردم و الهی شدن و کمال خواهی مطرح است والبته روش هوشمندانه در این میانه کار ساز است نه روش تجربه شده سیاسی کاری دوستان دیگر. در دهه ۶۰ همین سیاسی کاری را هاشمی رفسنجانی انجام داد و ….آیا نتیجه ای‌گرفت ؟ یا پسامد تساهل و تسامح ایشان در دهه ۷۰ ، مروج فرهنگهای شبیخونی  و شکل گیری ناتوی فرهنگی شد؟

آقای رییسی : دشمن پروژه نفوذ اجتماعی را با زنان مظلوم جامعه و بحث حجاب شروع کرده و در فتح سنگر به سنگر خود اسلام ناب  را  نشانه گرفته است و تداوم آن عفاف و ایمان و خانواده و درنهایت اسلام را خواهد زدود،  که البته درخیال باطل خود سیر میکند.

از دولت خدمتگذار انتظار میرود که در سیاسی کاریهای افراد دارای نفس نمناک  وارد نشود و بر تداوم اجرای اندیشه های ناب امام و رهبری و البته با ملاحظات هوشمندانه تداوم حرکت دهد.البته نباید غفلت کرد که عدم توجه به مقوله زمان ،درتعمیق حرکت مذبوحانه اقلیتی دلداده به دشمن که قصد دارند به زعم خود فضا را دوقطبی کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند،  نقشی اساسی ایفا میکند که البته راه خنثی کردن آن وجود دارد.

درپایان به دوستان خاصه آقای رییسی عزیز  پیشنهاد دوستانه داریم:

 

* با لایحه اخیر ۱۵ گانه ، مردم و مسئولان  سرگرم نشوند و قانون قبلی ، هرچند در حد متعارف آن قابلیت اجرایی دارد ،لذا  اجرای  آن را متوقف نکنید که تبعات دارد و تداوم بی قانونی و سو استفاده گری نااهلان و…را درپی خواهد داشت.

دبیر کمیته سیاسی جمعیت رزما

دکتر هادی ثروتی

دیدگاهتان را بنویسید